7+1 najvažnijih stvari kod potpora za samozapošljavanje (2. dio)

admin
Inkubator izvrsnosti • 17. svi. 2021. 10:30
7+1 najvažnijih stvari kod potpora za samozapošljavanje (2. dio)

Državne mjere samozapošljavanja glavni su izvor državne financijske potpore za nezaposlene osobe koje žele pokrenuti vlastiti posao u nekoj od mjerama predviđenih djelatnosti. U prvom dijelu započeli smo niz najvažnijih stvari koje trebaš znati o poticajima za samozapošljavanje, a ovdje ti donosimo nastavak.

5. Koji su troškovi prihvatljivi?

Podsjećamo kako se od ove godine potpora za samozapošljavanje sastoji od 2 dijela: fiksnog i varijabilnog. Fiksni se dio dodjeljuje de facto nenamjenski i za njega ne postoje posebne odredbe glede prihvatljivih troškova. S druge strane, prihvatljivi troškovi unutar varijabilnog iznosa razvrstani su u 8 kategorija:

  1. kupnja strojeva, tehnike, alata
  2. ­kupnja informatičke opreme
  3. ­kupnja IT programa
  4. edukacije vezane uz djelatnost – do 30% iznosa potpore
  5. ­kupnja novih prijevoznih sredstava (osim teretnih motornih vozila)
  6. ­­kupnja sirovine i potrošnog materijala (samo prerađivačka industrija) – do 20% iznosa potpore
  7. ­kupnja franšiza
  8. ­usluge neophodne za korištenje kupljene opreme
  9. PDV iskazan na računima, koji nije povratim prema propisima o PDV-u.

Osim toga, novčanu potporu varijabilnog iznosa možeš ostvariti isključivo na osnovu primarne djelatnosti poslovnog subjekta prijavitelja. To znači da bez obzira na broj ili srodnost djelatnosti s kojima se novi poslovni subjekt prijavljuje, Troškovnik treba sadržavati stavke koje se odnose na pokretanja i obavljanje djelatnosti koja je navedena kao primarna. Zato unaprijed trebaš voditi računa o planiranju poslovanja prema djelatnostima i odabrati onu primarnu djelatnost koja najviše odgovara tvom Poslovnom planu i Troškovniku, odnosno kategoriji potpore koju želiš dobiti.

6. Kako se prijave boduju?

Dva glavna kriterija za vrednovanje prijave jesu:

1) potpunost tražene dokumentacije

2) valjanost troškovnika.

Maksimalan je broj bodova 100, a donji prag za pozitivnu ocjenu iznosi 65 bodova. Ovo su elementi bodovanja:

  • radno iskustvo u djelatnosti za koju se prijavljuje: 15
  • Poslovni plan i Troškovnik: 15
  • procjena prihoda i troškova: 15
  • obrazovanje ili dodatne edukacije u djelatnosti: 10
  • pripremne radionice/savjetovanja Hrvatskog zavoda za zapošljavanje: 10
  • indeks razvijenosti jedinice lokalne samouprave: 10
  • održivost i konkurentnost poslovnog plana: 10
  • prvo poduzetničko iskustvo: 5
  • inovativnost projekta: 5
  • ulaganje u nedostajuće djelatnosti: 5

Primjer: Recimo da živiš u Babinoj Gredi i prijavljuješ se na potporu za samozapošljavanje jer želiš pokrenuti obrt s primarnom djelatnosti fasadnih i štukaturskih radova. U toj djelatnosti imaš srednju stručnu spremu koja ti je potrebna za obavljanje te vezane djelatnosti i na temelju toga ostvaruješ 10 bodova. Za dobro popunjen poslovni plan, troškovnik i priložene predračune dobivaš 15 bodova, a toliko dobivaš i na osnovi procjene tvojih prihoda i troškova. Temeljem indeksa razvijenosti za Babinu Gredu dobit ćeš 10 bodova, a kako je riječ o deficitarnoj djelatnosti, za tu stavku dobivaš dodatnih 5 bodova. To je ukupno 55 bodova. S druge strane, ovo ti nije prvo poduzetničko iskustvo, ali nemaš radnog iskustva u djelatnosti s kojom se prijavljuješ. A iako imaš dobar poslovni plan za početno razdoblje od dvije godine, on ipak nije dovoljno inovativan, održiv i konkurentan, zato ostaješ bez bodova za te stavke. Srećom, prije predaje zahtjeva pohađaš radionicu HZZ-a o mjerama samozapošljavanja i zahvaljujući tome dobivaš dodatnih 10 bodova. Tako dolaziš do ukupnih 65 bodova koji su ti dovoljni da ostvariš pravo na potporu.

Prema tome, važno je da koristiš sve pogodnosti koje ti se pružaju, kao što je u ovom primjeru besplatna radionica HZZ-a, koja ti može donijeti odlučujućih 10 bodova u prijavi.

7. Obveze i važni uvjeti

Potpora za samozapošljavanje traje 24 mjeseca. Prijavitelji koji ostvare pravo i dobiju potporu dužni su pridržavati se niza obveza propisanih Uvjetima i načinima korištenja sredstava za provođenje mjera u 2021. godini. Između ostaloga, korisnik potpore dužan je:

  • 24 mjeseca održati poslovanje i zaposlenost u poslovnom subjektu kojem je dodijeljena potpora
  • ­namjenski utrošiti varijabilni iznos potpore tijekom prvog 12-mjesečnog ugovornog razdoblja sukladno odobrenom troškovniku
  • na vrijeme dostaviti potvrde Porezne uprave o stanju nepodmirenih obveza
  • ­ostvariti ukupni promet od obavljanja djelatnosti u razdoblju od 24 mjeseca od prijave u HZMO u iznosu od najmanje 50% dodijeljenog iznosa potpore.

U slučaju zatvaranja poslovnog subjekta i odjave iz radnog odnosa prije isteka 24-mjesečnog razdoblja ili prijave na nepuno radno vrijeme, korisnik vraća isplaćena sredstva uvećana za zakonsku zateznu kamatu, i to na sljedeći način:

1. ako je kršenje navedenih obveza nastalo u prvom 12-mjesečnom razdoblju, vraća ukupno isplaćeni iznos potpore

2. ako je kršenje navedenih obveza nastalo u drugom 12-mjesečnom razdoblju, vraća ukupni iznos varijabilnog dijela potpore i 50% fiksnog iznosa isplaćene potpore.

+ 1 važna napomena…

Kao podnositelj zahtjeva moraš biti evidentiran u evidenciju nezaposlenih osoba Hrvatskog zavoda za zapošljavanje. Važno da u evidenciji Zavoda budeš sve do trenutka pokretanja poslovnog subjekta i dobivanja rješenja zahtjeva za dodjelu potpore. O tome je važno voditi računa zato što možeš izgubiti status nezaposlene osobe i bez stupanja u radni odnos. Prema Zakonu o tržištu rada,  u evidenciji nezaposlenih osoba prestaješ se voditi ako ostvariš primitak od pružanja nekih usluga veći od iznosa prosječne novčane naknade u prethodnoj kalendarskoj godini, a to je 2433.45 kn. Ako si u nedavnoj prošlosti obavljao/la neke usluge temeljem ugovora o djelu za koje te još nisu platili, a trenutno si nezaposlen/a i planiraš se prijaviti na mjere za samozapošljavanje, vodi računa o tome da ti uplata ne stigne u krivom trenutku.

Planiranje, planiranje, planiranje…

Kao što vidiš, planiranja nikad dovoljno. Mnogo je stvari koje trebaš znati ako razmišljaš o samozapošljavanju uz pomoć državnih poticaja. Ovdje smo izdvojili 7 + 1 najvažniju stvar bez kojih ne možeš. To ti može poslužiti kao početna orijentacija u planiranju – s kojim trebaš početi što prije ako želiš iskoristiti sve što ti se nudi.

_______________________________________________________________________________________

Hvala ti na čitanju i hvala što nas pratiš. Za sva pitanja javi nam se na kontakt.

Za više informacija o nadolazećim edukacijama, prati nas na webu i društvenim mrežama.

Podijeli
Preuzmi besplatni e-book
Prijavom na newsletter, dobivaš besplatni e-book.
Redovito ti stižu i korisni savjeti za osobni razvoj.

Sve informacije vezane uz zaštitu osobnih podataka možeš saznati ovdje.
Ime:
Prezime:
Email:
Kontaktiraj nas
Kontakt telefon: +385 91 525 6511
Ime:
Prezime:
Email:
Poruka:
Plaćanje
Inkubator izvrsnosti

Adresa: Vodnikova 5, 10000 Zagreb

OIB: 99870145004


Plaćanje možeš izvršiti na račun:
IBAN: HR4023400091111224816

Ili skeniraj barkod i unesi iznos:
QR code
Dizajn i izrada
Regulus
Inkubator izvrsnosti. Sva prava pridržana 2024.