Inkubator izvrsnosti logo
Inkubator izvrsnosti logo

Kako uspjeti u životu?

Kata Živković
1. 4. 2021.
Kako uspjeti
Povjerenje u sebe je prva tajna uspjeha.
Ralph Waldo Emerson


Svima nam je u cilju da budemo uspješni i ostvareni ljudi u privatnom i poslovnom životu. Ipak, ne uspijevaju svi u tome. Koja je tajna uspjeha i kako je primijeniti? U nastavku teksta donosimo ti odgovor na ovo važno pitanje.

Kroz čitavu povijest nalazimo utjecajne ljude koji su ostvarili neku veliku ideju. Braća Wright, Martin Luther King, Elon Musk i Bill Gates samo su neki od njih. Zašto je ostvarenje cilja uspjelo njima, a ne mnogim drugim ljudima s velikim idejama? Postoji puno ljudi koji imaju iste ideje, koji su kroz povijesti imali i bolja sredstva za njihovo ostvarenje, ali nisu ostavili gotovo nikakav utjecaj i njihov je pothvat neslavno propao.


Što to ima Elon Musk da ja nemam?


Simon Sinek, autor i motivacijski govornik, predstavio je ideju Zlatnog kruga kao odgovor na ovo pitanje. Vanjski dio Zlatnog kruga odgovara na pitanje što, srednji na pitanje kako, a unutarnji na pitanje zašto. Sinekovim riječima: 

Svi znaju što rade, neki znaju kako to rade, ali malo ljudi znaju zašto to rade. 


Zlatni krug


Uzmimo za primjer neku prosječnu tvrtku. Većina njih počinje s pitanjem što i kako, a tek onda s pitanjem zašto. Nerijetko ovo zadnje u potpunosti zanemare.

Primjer: “Mi smo N.N. nudimo personalizirane tarife prilagođene vašim potrebama po najpovoljnijim cijenama.” 

To je način na koji često funkcioniraju marketing i naša svakodnevna komunikacija. Mi kažemo što radimo, kako to radimo drugačije i bolje i očekujemo reakciju. Zato Sinek naglašava, ljudi ne kupuju tvoje što nego tvoje zašto.


Je li tvoja svrha “jeftina” reklama?


Ako misliš da je odgovor na zašto -zbog profita, to nije točno. Profit je rezultat ili bi barem tako trebao biti shvaćen. Profit ne smije biti glavna svrha zašto nešto radiš jer u trenucima kada profita ne bude najčešća reakcija je odustajanje od ideje. Treba te pokretati nešto više od toga.


Umjesto “jeftine” reklame, trebaš krenuti s odgovorom na pitanje zašto. Ljudi ne “kupuju” ono što ti radiš nego razlog zbog kojeg nešto radiš. Zbog svrhe. Svrha je ono što inspirira ljude. 


Od osnivanja Tesle 2003. godine, glavna misija E. Muska je ubrzanje prelaska svijeta na održivu energiju. Da bi ostvario (kako) mora radikalno unaprijediti smanjenje potrošnje energije proizvodnjom električnih automobila (što). Jedan od primjera kako to čini je električni kamion Tesla Semi. Proizvodnja tog električnog vozila za cilj ima uštedu korisnicima najmanje 200.000 USD na milijun milja samo na troškovima za gorivo. Musk je uspješno naglasio svoju misiju koja je privukla ljude i samim time poboljšala poslovanje.


Što biologija govori o marketingu?


Ako pogledamo presjek ljudskog mozga onda ga možemo zamisliti kao podjelu na tri čimbenika. Tri su čimbenika povezana s tri točke Zlatnog kruga.

  • Neokorteks je podudaran s pitanjem “zašto”. Neokorteks je odgovoran za sva tvoja racionalna i analitička promišljanja te jezik
  • Druga dva središnja čimbenika čine tvoj limbički sustav koji je odgovoran je za tvoje emocije, povjerenje, odanost i sve odluke.

Zato kada komuniciraš izvana prema unutra, tj. kada krećeš sa što i kako - nema emocije, nema povratne informacije ni poticaja na djelovanje. Ti razumiješ što se događa, o čemu je riječ, ali to te ne motivira na djelovanje. 


Kada govoriš iznutra prema van, kada krećeš sa zašto onda se obraćaš točno onom dijelu koji izaziva tvoju reakciju. Taj dio upravlja emocijama, tvojim ponašanjem i potiče te na djelovanje.


Kako pronaći vlastitu misiju?


Osobna misija


Misija ili poslanje je razlog zašto radiš sve što radiš. Imati osobnu misiju usmjerava te da umjesto trenutnog osjećaja zadovoljstva težiš ka dugotrajnoj sreći i izvrsnosti. 


Neka od pitanja koje se trebaš pitati da bi pronašao/la vlastitu misiju su:

  • Tko sam ja? Koje su moje snage i slabosti? Što volim raditi?
  • Tko je osoba koja želim postati? Koji su moji životni ciljevi? Kako mogu pomoći  drugima ili doprinijeti rješavanju društvenih problema?
  • Kako stići tamo gdje želim biti? Koje navike mi nedostaju da stignem tamo?
  • Koje su moguće prepreke s kojima ću se susresti? Što će me motivirati da nastavim nakon pada?

Postoji mnoštvo alata koji olakšavaju proces pronalaženja svrhe, kako za organizacije tako i za pojedince, kao što su: Ikigai, Izjava o osobnoj misiji, shema Zlatnog kruga i dr. Upoznavanje s alatima nužan je korak za sve one koji traže svoje zašto.


Navedeni alati pomoći će ti u pronalasku vlastite svrhe kako bi postigao/la uspjeh i zadovoljstvo sa svojim radom. Ako ti treba pomoć da otkriješ odgovor na tvoje zašto, u pronalasku osobne svrhe i iskorištavanju svih tvojih talenata i snaga - tu smo kako bismo ti pomogli na putu izgradnje vlastite izvrsnosti! 


Naš tim stručnjaka uz korisne metode i alate usmjerit će te kako bi otkrio/la što je to što pokreće baš tebe. Pretplati se na naše edukacije i saznaj što ti još sve nudimo.

Podijeli