Danas ti donosimo priču o Aniti Kanđeri, uspješnoj poduzetnici – savjetnici za Internet marketing i organizaciju online biznisa. Anita se ohrabrila realizirati svoju poslovnu ideju i ne samo to. Svojim znanjem i iskustvom pomaže i drugim poduzetnicama da učine isto. U nastavku pročitaj što je sve potrebno da tvoja ideja uspije i koliko je težak poduzetnički put.
Hvala vam na pozivu i toploj dobrodošlici. Uf, Anitu je teško opisati ukratko, no prvenstveno sam iznimno empatična i veliki optimist. Vjerujem u dobro i želim pomoći da što više ljudi živi sretan, ispunjen, jednostavan život. To pokušavam kroz prenošenje znanja i iskustava kao savjetnica i mentorica za organizaciju, marketing i prodaju.
I sama sam prolazila kroz burnout, završila na operaciji i previše se poslovno davala. Zato znam koliko poslovni život utječe i na privatan i duhovni život. Da bismo zaista bili sretni i u miru, trebamo njegovati sva tri.
Nakon nekoliko godina rada kao međunarodni prodajni predstavnik i mnogih inozemnih putovanja, shvatila sam da to nije život kakav sam zamišljala. Riskirala sam sve, dobro se pripremila i nakon davanja otkaza otvorila svoj obrt – Momentu.
I evo, nakon više od tri godine mogu reći da nije lako, ali da se apsolutno isplati. Prvenstveno jer radim na toliko divnim, različitim projektima, kroz koje upoznajem izuzetne osobe i pomalo ispunjavam svoju misiju. Privatno sam osoba koja jako cijeni svoj mir, vrijeme provedeno s obitelji, šetnje u prirodi s našom udomljenom Tarom i, odnedavno, u radu na svojoj kućici na brijegu.
Da, ljudi svašta misle, no smatram da je uvijek bolje pitati, informirati se je li doista tako. Osobno, prije nego što sam pokrenula poslovanje, radila sam na tome da imam čvrste temelje. To znači da, kada sam želju pretvorila u cilj, nisam krenula glavom kroz zid i preko noći dala otkaz. Ne, to ne savjetujem nikome.
Sjela sam i razradila plan. Zadnjih sam nekoliko mjeseci prije davanja otkaza štedjela što više od plaće. Da si osiguram sredstva za barem tri mjeseca u poduzetništvu u slučaju da odmah ne pronađem klijente.
Također sam provjerila mogućnosti na tržištu, postoje li potpore koje mi mogu poslužiti kao početniku. Da, financijsko zaleđe možda djeluje kao ugodna pozicija za start. Ipak, vještina organizacije i planiranja financija, vam je kao poduzetniku izuzetno važno.
Meni je tako od velike pomoći bilo krenuti od nule i s čvrstim temeljima koje sam sama kreirala. Stojeći na njima, ni pandemija me nije uspjela pokolebati.
Apsolutno razumijem i svakako bih savjetovala što prije napraviti reviziju godine, posložiti prioritete i obavezno provesti samorefleksiju. U samorefleksiji trebamo posvijestiti tko smo to doista mi, koje su naše vrijednosti? Koji su nam ciljevi, idemo li prema njima, što radimo, što ne radimo? U čemu uživamo, što nam stvara stres, odmaramo li se, planiramo li svoje slobodno vrijeme? Njegujemo li svoje odnose, radimo li na svom mentalnom zdravlju?
Sve su ovo važne točke. Trebamo toga postati svjesni kroz osobni rast i razvoj. U suprotnom će nas svijet „pojesti“ sa svim svojim očekivanjima i zadacima.
Šest ključnih vještina koje poduzetna osoba (ili poduzetnik) 21. stoljeća treba graditi (o tome sam opširno pisala putem svog newslettera):
Poduzetnik u svom danu ima puno zadataka, odgovoran je za cijelo svoje poslovanje, koje obuhvaća marketing, prodaju, knjigovodstvo itd. Iako većinu toga može (i treba) delegirati, svejedno on vodi brigu kada, gdje i što se događa. Stoga je dobra organizacija ključna u uspješnom funkcioniranju poslovanja.
Komunikacija je ključna radi dobrih odnosa, kako poslovno, tako i privatno. Poduzetnik treba biti sposoban jasno prenijeti svoje misli kako ne bi došlo do nepotrebnih nesporazuma. On treba znati poslovno se izražavati, što usmeno, što pismeno.
Ako nas je ova prošla godina nečemu naučila, to je da planovi mogu preko noći pasti u vodu. Stoga izvrstan poduzetnik treba moći biti fleksibilan i imati sposobnost prilagođavanja u promjenjivim okolnostima. Zato su ove vještine od vitalnog značenja za uspjeh. Dio fleksibilnosti uključuje i dobru organizaciju vremena. Nije samo ključno planirati, nego dobro organizirati svoje vrijeme. Kada se pojave iznimne situacije, trebamo biti fleksibilni u pomicanju rokova.
Ova vještina je meni pomogla da u 2020. godini reorganiziram svoje poslovanje i krenem u potpuno novom smjeru. To se već godinu poslije pokazalo kao mudar i uspješan potez.
Sposobnost rješavanja problema i stvaranja kreativnih rješenja još je jedna važna osobina koju posjeduju vrhunski poduzetnici. Što je više izlazaka iz zone komfora, to je više prilika da naučimo nešto novo.
Meni su rad na novim, uzbudljivim projektima kao i govorenje „da“ situacijama koje su mi bile nove, pomogle da shvatim kako sam snalažljiva, kreativna i puna ideja za raznorazne djelatnosti.
Biti poduzetnik zahtijeva predanost i uporan rad. Radna etika pomaže osobi ostati odgovorna u poslu, njegovati radne navike, a pomaže i u promjeni uma (mindseta).
Osoba koja njeguje radnu etiku smatra rad sam po sebi kao koristan za razvitak, ne samo sebe nego i zajednice. Uključuje i pozitivan stav, marljivost i vrednovanje rada.
Ovu vještinu navodim zadnju, no od iznimne je važnosti. Upravo sam o brojevima u posljednjih godinu dana najviše razgovarala sa svojim klijentima. Radi se o analitici, analizi i financijskom stanju poslovanja.
Trebate moći biti u stanju voditi svoje financije, određivati svoje cijene i planirati prihode. Također, trebate analizirati marketinške brojke koje vam pokazuju društvene mreže i web-stranica.
Razumijevanje brojki je meni pomoglo da preživim vrijeme korone (čak i nakon što su mi otkazani svi projekti). Pomoglo mi je da razumijem što radim dobro na Instagramu. Da znam koliko usluga trebam prodati da pokrijem troškove i ostvarim xy profita.
Ako se za početak odlučite ulagati u samo jednu od navedenih vještina, neka to bude financijska pismenost.
Trenutno nudim poslovne mentorske pakete za individualan rad 1 na 1. To su usluge za sve one kojima je potrebna poslovna savjetnica i mentorica. Bilo da je riječ o kreiranju, organiziranju i/ili razvijanju autentičnog (online) poslovanja. Mentore izuzetno cijenim, imam ih i sama. Oni nam skraćuju vrijeme, ukazuju na potencijalne probleme i rješenja. Također nas motiviraju i guraju čak i onda kada nam ne ide ili smo obeshrabreni.
Mimo rada 1 na 1 ove sam godine aktivna u kreiranju i provođenju radionica na temu organizacije vremena i planiranja. Uživo i online. Stoga se mogu javiti udruge, organizacije ili tvrtke koje svojim klijentima ili zaposlenicima žele prenijeti ovu neophodnu vještinu.
Upravo te 2 vrste usluga ističem jer daju konkretan odgovor na drugo pitanje, što moje korisnike najviše muči.
1 na 1 pakete u minimalnom trajanju od mjesec dana kreirala sam nakon pitanja i komunikacije sa svojim pratiteljima online. Sve kako bih im pružila jasnoću, strukturu, ali i kontinuiranu motivaciju i ohrabrenje u dužem periodu zajedničkog rada.
Zadatke koje im zadajem ih konkretno aktiviraju na primjenu. Stoga u vrlo kratkom periodu dolazimo da rješenja i cilja koji smo si na početku postavili.
To najčešće obuhvaća: marketing strategiju za online poslovanje, detaljan marketing plan za društvene mreže, definiranje osobnog brenda i online komunikacije. Kao i najčešće pitanje koje muči poduzetnike početnike „kako odrediti cijenu proizvoda ili usluge i kreirati financijski plan“.
Drugu uslugu u vidu javnih radionica i webinara kreirala sam na temelju velike potražnje za temom organizacije vremena i planiranja. Kako je meni ova vještina prirodna, želja mi je prenijeti što većem broju ljudi alate i metode koje sama koristim.
Drago mi je da sve više Udruga i Ustanova prepoznaje koliko je ova poslovna vještina bitna. Također, da ulažu u edukaciju svojih posjetioca, zaposlenika i kolega.
Hvala na pozivu, jako se radujem čuti sva pitanja o kojima ćemo prodiskutirati u veljači. Da, balans je izuzetno važan jer smo mi ipak društvena bića. Nama je osim pronalaska i ispunjavanja svrhe i rada, itekako bitan obiteljski i društveni život. Zato i tu ponovno naglašavam vještinu planiranja.
Kako bismo ostali u balansu, odmorni, sretni i ispunjeni, prvenstveno treba razumjeti sebe, svoje vrijednosti i ciljeve. Potom ih je potrebno planirati i to u svim životnim područjima: osobnom, poslovnom, zdravstvenom, duhovnom i dr.
Ako ne odvojimo vrijeme za obitelj, odmor, hobije i aktivnosti koje nas pune, vrlo brzo ćemo se dovesti do izgaranja. A to je i ključna poanta. Pronađite ono što vas puni energijom, što vas opušta, što vam godi i neka toga bude u svakom vašem danu. Nekad više, nekad manje, ali nikako bez.
Što se žena tiče, moram spomenuti da smo si često same najveći neprijatelj. Velika očekivanja drugih možemo naučiti ignorirati, no što je s velikim očekivanjima samih prema sebi? Zar zaista mi moramo sve? Zar zaista mi moramo sve same? Sve više svjedočim promjeni, prvenstveno u načinu razmišljanja koje je ključno i temelj za konkretne promjene.
Žene kao i muškarci mogu apsolutno imati iste uloge. Žena može zarađivati i donositi prihode, muškarac može čistiti i brinuti se o djeci. Sve je na nama, da mi kao zajednica prestanemo stvarati i naglašavati stereotipe i podjele.
I to će proći. Kratka i jasna rečenica koja apsolutno predstavlja sve što nam se događa. I dobro i loše, sve je prolazno. Zato ustrajmo u dobru i kada se nalazimo u „lošem“ razdoblju i sjetimo se svaki put: „I to će proći“. Uz podsjetnik da iz svake teške situacije možemo nešto naučiti i postati jači, mudriji i snalažljiviji.
A svima onima koje kopka ideja želim uputiti poticaj. Sjetite se svih onih uspješnih priča, dokumentaraca ili intervjua koje ste čuli i vidjeli. Sjetite se da je većina uspješnih priča započela nizom neuspjeha. Stoga, što čekate?
Koliko ste pokušaja napravili do sada? Svaki vaš neuspjeh vodi vas bliže vašem uspjehu. Korak po korak, dan po dan… primjenom do promjene i poslovnog PROcvata!
Ako te ova priča inspirirala Anita Kanđera ti poklanja besplatan priručnik za planiranje koji će ti pomoći pri uspješnoj realizaciji tvojih ideja. Priručnik možeš preuzeti ovdje.
________________________________________________________________________________________________________________
Ako želiš znati više o osobnoj organizaciji, financijskoj pismenosti, postizanju privatne i poslovne ravnoteže, brizi o mentalnom zdravlju i još puno toga, na pravom si mjestu.
Pretplati se i otvori put ka osobnoj izvrsnosti
Za sva pitanja javi nam se na kontakt.
Za više informacija o nadolazećim edukacijama, prati nas na webu i društvenim mrežama.
Adresa: Vodnikova 5, 10000 Zagreb
OIB: 99870145004